خرید تجهیزات صنعتی
سبد خرید

پد سلولزی چیست

فهرست مطالب

پد سلولزی چیست

کولرهای آبی برای سرمایش از سیستم تبخیر آب استفاده می کنند. در این روش آب به وسیله ی پمپ در اطراف کولر به گردش در می آید و با خنک سازی هوای اطراف کولر، باعث می شود هوای خنک توسط پره ها به محیط داخل منتقل شود. در قدیم برای حفظ جریان آب و خنک سازی هوا در کولرها از پوشال استفاده می شد اما پد سلولزی روشی نوین برای این منظور به شمار می رود. اگر شما هم می خواهید بدانید که پد سلولزی چیست با ادامه این مطلب در تجهیزات صنعتی همراه ما باشید.

پد سلولزی چیست

جنس پد سلولزی

در پاسخ به این سوال که پد سلولزی چیست باید گفت:. پد از لایه های نازک و موجداری تشکیل شده است که از جنس کاغذ کرافت تهیه می شوند.. کاغذ کرافت کاغذی بسیار مقاوم است که از چوب کاج، بامبو و کنف تهیه می شود.. یکی از کاربردهای کاغذ کرافت استفاده در صنایع بسته بندی به دلیل مقاومت و دوام بالای آن است.. پس در پاسخ به سوال جنس پد سلولزی چیست می توانیم بگوییم که. در ساخت پد سلولزی هم از همین کاغذ کرافت استفاده می شود.

پد سلولزی به دلیل دارا بودن ساختار لانه زنبوری، از شکلی مناسب جهت استفاده. در سیستم خنک کنندگی کولر آبی بهره می برد. آب در این ساختار به طور یکسان پخش می شود. و حالت شبکه ای آن مانع از تابش مستقیم آفتاب به اکثر نقاط آن می شود.. این موضوع باعث کم تر شدن تبخیر آب و در نتیجه کمتر شدن مصرف آب در کولرهای آبی می گردد.

پد سلولزی چیست

حالا که دانستیم پد سلولزی چیست بهتر است نگاهی به مزایای آن داشته باشیم.

مزایای پد سلولزی چیست

  1. پد سلولزی به دلیل برخورداری از ساختاری که به آن اشاره شد، موجب کم شدن مصرف آب می گردد.. این موضوع خصوصاً در مناطق کم آب بیش از پیش اهمیت دارد.. علاوه بر این، به موجب بازدهی بالاتر این پدها نسبت به پوشال. به منظور خنک سازی هوا، باعث کم تر شدن مصرف برق نیز خواهد بود.
  2. ساختار لایه لایه ی پد موجب پیشگیر از رسوب و نیز تجمع باکتری می گردد.. موضوع یادشده نه تنها به سلامت هوایی که در آن تنفس می کنیم کمک می کند،. بلکه باعث ساده تر شدن فرآیند نظافت و تمیزکاری آن نیز می گردد.. پس این مورد را نیز می توان در پاسخ به سوال مزایای پد سلولزی چیست ذکر کرد.
  3. لایه لایه بودن پد و ایجاد ساختار لانه زنبوری باعث جلوگیری از تابش. مستقیم آفتاب به آب جذب شده در پد و در نتیجه خنک سازی بهتر می گردد.
  4. مقاومت و دوام بالای کاغذ کرافت که از آن در تهیه پد سلولزی بهره برده می شود،. موجب عمر بالاتر این پدها نسبت به پوشال می شود.. حداقل عمر پد سلولزی 3 سال است که در صورت مراقبت و نگهداری اصولی، تا 5 سال نیز افزایش خواهد یافت.
  5. دوام بالا و عدم نیاز به تعویض مداوم منجر به کاهش هزینه های نگهداری. کولر آبی خواهد شد که این مورد را نیز می توان در پاسخ به. سوال مزیت پد سلولزی چیست عنوان کرد.

انتخاب پد مناسب

لازم به ذکر است که کولرهای آبی گوناگون دارای توان و ابعاد متفاوت و بنابراین قیمت پد سلولزی متفاوتی هستند. بنابراین هر کدام ابعاد مخصوص به خود را جهت تهیه پد دارند که در هنگام خرید باید به این مورد دقت فرمایید. با مراجعه به صفحه محصول پد سلولزی کولر آبی می توانید جدول ابعاد پد متناسب با انواع کولرها را مشاهده بفرمایید.

در انتهای مقاله پد سلولزی چیست باید عنوان کنیم که کارشناسان ما در فروشگاه آنلاین تجهیزات صنعتی آماده ارائه هر گونه توضیح و راهنمایی جهت مشاوره رایگان خرید تجهیزات صنعتی می باشند.

منبع: ویکیپدیا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: متأسفانه شما اجازه انتخاب یا کپی کردن متن و نیز نمایش سورس کدها را ندارید